П’ять хвилин тому закінчилося обговорення уроку, який проводила в ліцеї № 10 м. Кам’янця-Подільського четвертокурсниця, студентка-практикантка історичного факультету К-ПНУ ім. І. Огієнка Яна Булдакова. Що таке сучасний урок в школі? У науковій літературі та Мережі ви знайдете безліч відповідей на це питання. Але я дам свою, лаконічну: це – урок-виклик, бо умови війни, дистанційного навчання ставлять перед учителями проблеми, які потребують швидких і творчих підходів. Окрім того, наприклад, згідно санітарно-гігієнічних умов, дистанційний урок у 7-му класі має тривати 25 хв. Чи справиться студентка з проблемою? Я з трепетом очікував дійства…
Тема уроку – Галицько-Волинська держава (1199–1238 рр.). Тип уроку – засвоєння нових знань. Яна Сергіївна підготувала презентацію з теми, практикантка та учні були сконцентровані на роботі. Повідомлення нового навчального матеріалу супроводжувалося постійними зверненнями до школярів, яким пропонувалося поміркувати над питаннями про особливості політичного та соціального розвитку Галицько-Волинського князівства. Учні працювали з історичним документом, текстом підручника та проявляли дивовижну активність. Вони відповідали на непросте запитання про те, які імена та символи цієї української держави використовуються підрозділами ЗСУ, що сьогодні воюють з рашистським агресором… На 20 хвилин уроку, які залишилися для самостійної роботи, учні отримали настанови студентки-практикантки. «Бенефіс» Яни Сергіївни виявився вдалим; вона продемонструвала набуті знання, навички та вміння під час опанування освітньої програми “Середня освіта. Історія та правознавство” та сповна скористалася досвідом роботи, який вже виробила шкільна практика (до слова, її наставницею є вчителька-новаторка Людмила Петрівна Булдакова, мама, випускниця історичного факультету). Феноменальна робота! Оцінка – 99! Пишаємося нашими здобувачами вищої освіти та випускниками!
Озвучу також проблему. Моя робота як методиста полягає, зокрема, в осмисленні сучасних практик роботи вчителів історії. За підсумками проведеного уроку виніс переконання, що методистам ЗВО варто узагальнювати досвід роботи сучасного вчителя в умовах дистанційного навчання, зокрема й у питанні проведення скорочених уроків. Працюємо далі…
Фото з Мережі: Булдакови Людмила Петрівна та Яна Сергіївна.
Олександр Федьков